2017-07-14

Elektromos meghajtású önjáró teherhajó

Hallottunk már elektromos autóról, bicikliről, rollerről, de elektromos hajóról? Hát nem igazán. Norvégiában 2018-ban elkezdik építeni a világ első elektromos meghajtású önjáró teherhajóját, amely 3000-3500 tonna bruttó hordképességű és egy feltöltéssel képes 65 tengeri mérföldet (120 km-t) megtenni 12-15 csomós sebességgel. Cél, hogy 2020-ban már üzembe helyezzék. A teherhajó a Kongsberg ipari konszern és a Yara International norvég vegyipari vállalat, egyben a világ vezető műtrágyatermelője együttműködéséből jött létre. Jelenleg kamionok szállítják a műtrágyát, tehát a cél az lenne, hogy a teherhajó is bekapcsolódjon ebbe a folyamatba. Két város kikötőjébe szállítaná a műtrágyát, ahonnan a Yara exportálja tovább a világ minden tájára.

Ez jelentősen lecsökkentené a szennyezettséget, a káros anyagok, így a szén-dioxid és a nitrogén-oxid kibocsátását, valamint javulna a közúti forgalom biztonsága.

A környezetkímélés nevében az elektromos energiát szinte teljes mértékben vízerőművekben állítják elő. Fontos még megemlíteni, hogy Norvégia világelső az egy főre jutó elektromos autók számában, valamint jelenleg a fjordok vizén közlekedő elektromos kompokkal kísérletezik.

Hát lenne mit tanulni tőlük!

Forrás: www.alternativenergia.hu

 

Elektromos háromkerekű

            A Sondors nevű startup cég először felépített egy kerékpár-üzletágat, ráadásul mindezt közösségi finanszírozásból. Az üzlet bevált, és most bővíteni szeretné portfólióját egy háromkerekű, háromszemélyes elektromos autóval. Reméli, hogy ez is sikerül közösségi finanszírozásból, legalábbis, hogy a prototípus elkészítéséhez - amit 2017 végére ígér- elegendő lesz a pénz. 10 000 $-os indulóár a cél, mivel az alumínium karosszériás háromkerekű alaphelyzetben csak 68 km megtételére elegendő kapacitású akkumulátort kap, felár ellenében kérhető a 132 vagy akár 264 km-es hatótávolság.

            Meglepően olcsó, kíváncsian várjuk, hol lesz a csapda.

Nem ez lenne az első és utolsó háromkerekű autó a piacon, hiszen évekkel ezelőtt az Epic Electric Vehicles létrehozta a Torq nevezetű elektromos meghajtású háromkerekű autóját, amely 411 cm hosszú, 221 cm széles és 122 cm magas, teljesítménye 203 lóerő. Formáját tekintve igencsak egyedi.

Forrás: www.automotor.hu

 

SPAR + e-töltőállomás

            Idén tavasszal nyílt meg a legújabb és legkorszerűbb Interspar Érden. Alapterülete 7000 m², melyből több mint 3000 m² az Interspar területe. A beruházás 4 milliárd Ft-ba került, de megérte, hiszen környezetkímélő technológiával épült: az áruház világítása energiatakarékos (LED lámpák), a fűtési energia nagy részét hulladékhőből nyerik, a hűtési energiát hőszivattyús rendszer biztosítja, a parkolóban pedig elektromosautó-töltőállomások találhatóak. Nem utolsó sorban munkahelyet teremtett és az úthálózat fejlesztésére is nagy gondot fordítottak a hipermarket területén.

            Az e-töltőállomásokon bárki könnyedén feltöltheti e-autóját egy okostelefonos applikáción keresztül, valamint mobiltelefonját is.

Forrás:  www.energiaoldal.hu

Kapcsolódó dokumentumok

/img/uploads/1/slide2_1-2.jpg