E-járgányok mindenkinek!

2017-07-14

Az elmúlt években előtérbe került a környezetvédelem, az energiahatékonyság, és nem utolsó sorban a gyorsaság, hiszen egy felgyorsuló, rohanó világban élünk. Ezért is nagyon hasznosak az elektromos járművek, legyen az e-car, e-bike, e-scooter, segway és még sorolhatnánk.

Kérdéses, hogy ki az elsődleges célcsoport: a fiatalok, vagy inkább az idősek?

Fontos, hogy az e-járműveket mindenki könnyedén használhatja, működésüket mindenki könnyen elsajátíthatja. A fiatalok potenciális célcsoport lehetnek, hiszen ők fogékonyabbak az új dolgokra, kalandvágyóbbak, bátrabbak, gyorsabban tanulnak, vonzó lehet számukra, hogy pl. e-rollerrel menjenek iskolába. És aztán észre sem veszik és az e-járgány már hozzá is nőtt az életükhöz, mindennapjaikhoz.

A középkorúak és az idősek közül is vannak vagányabbak, de talán nekik inkább az e-bike és az e-scooter a megfelelő választás. Ha az e-bicikliket nézzük, vannak külön városi bringák, amelyek rövidebb, belvárosi utakra vannak kitalálva. Felszerelhetők kosárral, csomagtartóval, és egyéb kiegészítőkkel, ezzel megkönnyítve például a vásárlást, vagy éppen „babakocsiként” is funkcionálhat (kép). Nem utolsó sorban ez a korosztály már kevésbé teherbíró, így számukra nagy segítség lehet egy e-bicikli, különösen, ha nincsen autójuk, de messze laknak a munkahelyüktől vagy éppen a 70 éves Kati néni bár fitt, de azért mégsem szeretne 5 km-t gyalogolni a legközelebbi bolthoz és utána még cipekedni is.

Azt mondhatjuk, hogy minden korosztály megtalálhatja a hozzá legjobban illő és igényeit legjobban kielégítő elektromos járművet.

Magyarországon sajnos még nem annyira elterjedtek ezen eszközök. A probléma forrása az lehet, hogy az emberek nehezen bíznak az újban, az ismeretlenben, nehezen próbálnak ki új dolgokat és sajnos nehezen válnak meg az autójuktól. Valamint még az is közrejátszhat, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy beruházzon pl. egy elektromos biciklit. Vagy ha meg is tehetné, nem hiszi, hogy megérné a pénzt, inkább megy gyalog, tömegközlekedéssel vagy autóval.

A jövő feladata az emberek gondolkodásmódjának, attitűdjének átformálása, hogy jobban illeszkedjen a mai modern világba/világhoz.